Dzīvais burtiņš
26.04.2015 16:56
Kad pavasaris rit pilnā sparā un straujiem soļiem tuvojas vasara, un mācīties gribas arvien mazāk, 20. aprīļa pēcpusdienā 1.- 4. klašu logopēdiskās grupas sanāca kopā pasākumā "Dzīvais burtiņš'', lai spēlētos ar skaņām, burtiem, zilbītēm, vārdiem, teikumiem - ar to visu, no kā sastāv mūsu valoda.
Katra klašu grupiņa bija izdomājusi sev nosaukumu. Ieradušās bija Zilbītes, Magonītes, Patskanīši, Punktiņi. Katra grupa bija sagatavojusi priekšnesumu par konkrētu burtiņu. Bērni skatījās teātra uzvedumus par burtiņiem [c] un [m], klausījās dzejoļus, dziesmas par burtiņiem [r], [l] , [s], [c], [č], kā arī minēja mīklas.
Pasākumu apciemoja Burtu meitiņa, kura nebija ieradusies tukšām rokām. Viņa bija sagatavojusi bērniem vingrinājumus "Runā raiti!'', jo pirms uzstāšanās taču ir jāievingrina runas aparāts. Ar Burtu meitiņu bērni kopā dziedāja dziesmu par patskaņiem . Viņa bija centusies un uzrakstījusi bērniem "špikerus", lai viņi zinātu vārdus un varētu kopā dziedāt.
Otrajā daļā bērni darbojās dažādās darbnīcās, kurās veica vingrinājumus ar skaņām, burtiem, zilbēm.
Lai arī nodarbības noritēja viegli kā spēlējoties un bērni tās vairāk uztvēra kā spēles un rotaļas, patiesībā visiem šiem vingrinājumiem bija konkrēti uzdevumi :
attīstīt skolēnu valodu , uzmanību un ritma izjūtu, veicināt fonemātiskās dzirdes attīstību, bagātināt vārdu krājumu, diferencēt vārdu nozīmes.
Patīkami, ka pasākumā labprāt piedalījās ne tikai esošie, bet arī bijušie skolēni , kuri vairs nodarbības neapmeklē.
Pasākuma nobeigumā bērni saņēma saldumus no Burtu meitiņas un dāvanas, un visi kopā mielojās ar kliņģeri, kurš, starp citu, izskatījās pēc kāda burtiņa. Miniet nu, pēc kāda burtiņa tas izskatījās?
Logopēdijas skolotāja Dina Ķauķe