![](/assets/i/_.gif)
Par mācīšanu mācīties un kompetencēs balstītu izglītību
18.09.2017 00:23
Piektdien, 15. septembrī, jaunā mācību gada sākumā, skolotāju metodiskajā dienā "Par mācīšanu mācīties un kompetencēs balstītu izglītību" Aija Melle٭, Juglas skolas direktore, aktualizēja kompetenču pieejas izglītībā galvenos metodiskā darba elementus un vienā no "darbnīcām" apsprieda skolotāju sadarbību starpdisciplinārā mācību vidē, lai sagatavotos kompetencēs balstīta izglītības satura realizēšanai.Tika aplūkoti priekšnoteikumi, kā organizēt skolotāju starpdisciplināro sadarbību, "labās prakses" piemēri un meklētas atbildes uz jautājumu, ko sagaidīt no kompetencēs balstīta izglītības satura.
Ieva Kalniņa٭, Rīgas Juglas vidusskolas skolotāja, dalījās pieredzē, kā iespējams kļūt par vienu no programmas "Līderis manī" izglītības iestādēm. Skolotāja uzsvēra, ka šī programma rada pārmaiņu procesu, kurā skola pilnveido savu darbību, lai skolēnu pašiniciatīva un atbildība kļūtu par viņu personības sastāvdaļu, un stāstīja par savas skolas piecu gadu pieredzi, strādājot šajā skolā.
Ko paņemt no interešu izglītības formālajā izglītībā, rosināja Edgars Niklasons, Rīgas Teikas vidusskolas teātra studijas "Te-13" vadītājs. Viņš dalījās pārdomās un pieredzē, kā radīt aizraujošu stundas mikroklimatu, kas paredz kritiskās domāšanas veicināšanu, kā runāt ar audzēkņiem par neērtiem jautājumiem un kā saglabāt neitrālu pozīciju audzēkņu provokāciju gadījumā.
Pirms nodarbībām skolotāji kopā ar vidusskolēniem noskatījās dzejas un kustību teātra uzvedumu "Gājiens vienalga pašam" pēc Rolanda Ozola٭ dzejoļu krājuma "Dienas tēma" motīviem.
٭ "Vitae" Mūžizglītības un kultūras institūts